Page 105 - Gebruikershandleiding Fiat Ducato
P. 105
DASHBOARD EN BEDIENING INSCHAKELING VAN HET HILL HOLDER-SYSTEEM Storingsmeldingen
SYSTEEM
Bij een storing in het systeem brandt het
Dit in het ESP geïntegreerde systeem helpt
waarschuwingslampje á (zie hoofdstuk
bij het wegrijden op een helling.
Het ESP wordt automatisch ingeschakeld
als de motor wordt gestart en kan niet
worden uitgeschakeld. Het systeem schakelt automatisch in als: “Lampjes en berichten”).
BELANGRIJK Het Hill Holder-systeem is
VEILIGHEID STORINGSMELDINGEN ❒ omhoog: de auto stilstaat op een hel- geen handrem; verlaat dus nooit de auto
ling van meer dan 5% met draaiende
zonder de handrem aan te trekken, de
Bij een storing in het ESP wordt het sys- motor, ingetrapt rem- en koppelings- motor uit te zetten en de eerste versnel-
pedaal en versnellingsbak in vrij of als
teem automatisch uitgeschakeld en gaat een andere versnelling dan de achter- ling in te schakelen.
STARTEN EN RIJDEN het lampje á op het instrumentenpaneel uit is ingeschakeld.
continu branden en verschijnt er een be-
richt op het multifunctionele display (in-
ATTENTIE
van meer dan 5% met draaiende motor,
dien aanwezig) (zie het hoofdstuk “Lamp- ❒ omlaag: de auto stilstaat op een helling Voor de juiste werking van
ingetrapt rem- en koppelingspedaal en
LAMPJES EN BERICHTEN het lampje in de ASR-knop branden. als de achteruit is ingeschakeld. het noodzakelijk dat de banden van
jes en berichten”) . Bovendien gaat ook
het ESP- en ASR-systeem is
Wendt u in dat geval zo snel mogelijk tot
de Fiat-dealer. Tijdens het wegrijden zorgt de regeleen- alle wielen van hetzelfde merk en ty-
heid van het ESP ervoor dat de wielen ge-
remd blijven, totdat het noodzakelijke mo- pe zijn. De banden moeten in per-
fecte conditie zijn en de voorge-
ATTENTIE
NOOD- GEVALLEN De prestaties van het ESP- torkoppel is bereikt om weg te rijden (of schreven afmetingen hebben.
maximaal 2 seconden), zodat u meer tijd
systeem mogen de bestuur-
der er niet toe verleiden onnodige en heeft om uw rechter voet van het rem-
pedaal naar het gaspedaal te verplaatsen.
ONDERHOUD EN ZORG rijstijl moet altijd zijn aangepast aan Als u na 2 seconden niet bent weggere-
onverantwoorde risico’s te nemen. De
den, schakelt het systeem automatisch uit
het wegdek, het zicht en het verkeer.
De verantwoordelijkheid voor de ver- en wordt de remdruk geleidelijk verlaagd.
keersveiligheid ligt altijd en overal bij Tijdens deze fase kunt u een typisch geluid
TECHNISCHE GEGEVENS de bestuurder van de auto. horen. Dit geluid betekent dat de auto ie-
der moment in beweging kan komen.
ALFABETISCH REGISTER
104
INDEX