Page 46 - NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDING VOOR MAGENTO E-COMMERCE
P. 46
3.1 Overzicht
Magento biedt u verschillende mogelijkheden om uw producten te promoten. Deze mogelijkheden
omvatten ook opties om extra producten te presenteren om de wisselkoers toe te laten nemen en
verschillende kortingen en promoties te bieden. De mogelijkheden zijn eindeloos!
3.2 Up-selling, Verwante Producten en Cross-selling
Magento biedt drie verschillende manieren van product promotie verkoop opties: Up-sell producten,
Verwante producten en Cross-sell producten.
• Up-sell Producten: als een klant een product bekijkt, zijn de Up-sells voor dit product items die
de klant in plaats van het product dat bekeken wordt kan kopen. Deze producten kunnen van
een betere kwaliteit zijn, duurder, populairder etc. Deze producten worden weergegeven op de
Product Informatie pagina.
• Verwante Producten: Verwante producten verschijnen op de Product Informatie pagina in de
rechter kolom. Het is de bedoeling dat de klant de verwante producten koopt naast het product
dat bekeken wordt.
• Cross-sell Producten: Cross-sell producten zijn producten die gepromoot worden op de
winkelwagen pagina, net voordat er betaald wordt. Als een klant naar de winkelwagen navigeert
(of dit nu automatisch is nadat de klant een product aan de winkelwagen heeft toegevoegd of
anders), worden deze producten gesuggereerd als toevoeging aan de producten die al in de
winkelwagen zitten. Ze kunnen gelijk gesteld worden met impuls aankopen, zoals tijdschriften
en snoep bij de kassa’s in supermarkten.
3.2.1 Up-sells
De up-sell producten verschijnen op de Product Informatie pagina onder de Product Omschrijving,
zoals u hieronder kunt zien. Dit voorbeeld laat een duurder toetsenbord en andere producten zien als
soortgelijke producten voor minder dure toetsenborden.
Up-sells toevoegen aan een product:
1. In het Catalogus menu van het Admin panel selecteert u de optie Beheer Producten om
een lijst van alle producten weer te geven zoals het voorbeeld hieronder.
46