Page 61 - NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDING VOOR MAGENTO E-COMMERCE
P. 61
7. Klik op de knop Template vooraf bekijken om de tekst te bekijken zoals hij naar uw klanten
verzonden wordt.
8. Als u klaar bent met het bewerken van de template, klikt u op de knop Template Opslaan om
de template op te slaan.
Tip: Nadat u de template hebt opgeslagen, verschijnt er en knop Opslaan Als. Deze
knop maakt het mogelijk dat u de template kunt kopiëren zodat u veranderingen kunt
maken en de template als een nieuwe template kunt opslaan zonder de originele
template te veranderen. Dit kan u een hoop tijd schelen omdat u niet alle template
informatie opnieuw hoeft in te voeren om een nieuwe template te maken. Als u al een
bestaande template heeft die vergelijkbaar is met de nieuwe template, bewerk dan
simpelweg de velden die u nodig heeft en gebruik de Opslaan Als knop om de nieuwe
template te creëren.
3.6.2 Nieuwsbrief Wachtrijen
Een nieuwsbrief met veel ontvangers moet in stadia verzonden worden. Het verzendingsproces van de
nieuwsbrief wordt geregeld door een wachtrij. Als u deze wachtrij gestart heeft, verstuurt het de e-mails
in groepen.
Het verzenden van uw nieuwsbrief met gebruik van een wachtrij:
1. In het Nieuwsbrief menu van het beheerderpaneel kiest u de optie Nieuwsbrief Templates.
2. In de kolom Actie selecteert u de optie Queue Newsletter.
3. In het veld Wachtrij Start Datum specificeert u wanneer er begonnen moet worden met het
verzenden van de nieuwsbrief.
4. Bekijk de template en de variabelen nogmaals en klik op de knop Nieuwsbrief Opslaan om
de verzending van de nieuwsbrief in te plannen.
3.6.3 Nieuwsbrief Rapporten
In het Nieuwsbrief menu van het Admin panel worden drie verschillende soorten rapporten geboden.
• Nieuwsbrief Wachtrij: Laat zien welke wachtrijen er zijn opgestart en de status van het
verzenden van de e-mails.
• Nieuwsbrief Abonnees: Laat een lijst van klanten zien die zich hebben opgegeven voor de
nieuwsbrief. Ook kunt u hier handmatig klanten afmelden voor de nieuwsbrief.
• Nieuwsbrief Probleem rapporten: Laat een lijst met problemen zien die zijn voorgekomen
tijdens het verzenden van de e-mails. U kunt hier de incorrecte e-mails van de lijst met
ingeschreven klanten verwijderen.
61