Page 84 - NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDING VOOR MAGENTO E-COMMERCE
P. 84
6.3 Zoek synoniemen en redirects
Het volgende laat u zien hoe u het zoekgedrag van Magento kunt optimaliseren. Twee hoofdopties
worden geboden:
• Zoek synoniemen: Verkeerd gespelde zoektermen kunnen voor u gemiste kansen betekenen.
Als u weet dat een veel gebruikte term vaak verkeerd gespeld wordt door een klant, en geen
resultaten oplevert, dan kunt u een extra zoek term toevoegen zoals hieronder beschreven
wordt.
• Redirects: U kunt specificeren dat een klant doorverwezen wordt naar een andere pagina als
hij zoekt met een specifieke zoekterm. Verwijs klanten naar een specifieke product pagina, een
specifieke merk pagina of een informatie pagina. Bijvoorbeeld: retour zal de klant doorverwijzen
naar de verzend voorwaarden pagina.
In het volgende voorbeeld laten we zien hoe, wanneer een klant de zoekterm laptop gebruikt, de
webshop de resultaten voor de term laptop genereert.
Nieuwe zoek synoniemen en /of redirects toevoegen:
1. in het Catalogus menu van het Admin panel, selecteert u de optie Zoeken om de volgende
pagina weer te geven:
2. Klik op de knop Nieuwe zoekterm toevoegen om de volgende pagina weer te geven:
3. In het veld Zoek query specificeert u de incorrecte spelling van de term, bijvoorbeeld latop.
4. In het veld Synoniem voor specificeert u de correcte zoekterm die u hanteert in uw
webshop, bijvoorbeeld laptop.
5. In het veld Redirect URL specificeert u de URL waarnaar de klant verwezen wordt als de
zoekterm geen resultaat oplevert.
6. Klik op de knop Opslaan.
84