Page 15 - NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDING VOOR MAGENTO E-COMMERCE
P. 15
2.1 Overzicht
De beste werkstroom om uw producten te creëren is als volgt:
• Stap 1: Categorieën creëren. Bij de eerste stap heeft u categorieën gecreëerd die uw
producten omvatten. Elk product kan aan één of meerdere categorieën worden toegevoegd.
Een Magento winkel met voorbeeld data biedt drie van deze categorieën: Meubels, Elektra en
Kleding. Categorieën kunnen subcategorieën hebben. Een klant klikt op een categorie om een
dropdown menu van de subcategorieën te krijgen zoals Mobiele telefoons, Camera’s en
Computers zoals hieronder te zien is:
• Stap 2: Attributen creëren. Vervolgens kunt u attributen creëren die de eigenschappen van
een product representeren. Het gebruik van attributen is een krachtig Magento concept om het
vinden en vergelijken van producten makkelijker te maken.
• Stap 3: Attributen sets creëren. Attributen sets zijn logische groepen van attributen die het
proces van attributen toeschrijven aan een product vereenvoudigen. Ze zullen niet op de
webshop zichtbaar zijn.
o Attributen groep creëren. Deel van het proces van attributen sets creëren, is het
maken van attributen groepen. Deze groepen bepalen hoe attributen verschijnen in het
Admin panel als u een nieuw product creëert.
• Stap 4: Nieuwe producten creëren. Deze stap laat zien hoe u productinformatie kunt invullen
om conversie te vergoten en hoe u een categorie kunt samenstellen om klanten te helpen bij
het zoeken naar producten waar ze in geïnteresseerd zijn. Attributen sets en attributen worden
aan producten toegeschreven om de producten te omschrijven, meerder opties weer te geven
en de klanten te helpen bij hun zoektocht door de productenlijst.
15