Page 19 - NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDING VOOR MAGENTO E-COMMERCE
P. 19
2.2.7 Standaard gelaagde navigatie
In Magento zijn er twee velden als standaard gelaagde navigatie filters ingesteld: Prijs en Categorie.
• Prijs: Prijs reeksen worden logisch geselecteerd om een extra filter voor de navigatie te
creëren. De reeksen zelf worden bepaald door de prijzen van de producten in de reeks. Er
worden nooit meer dan tien prijs reeksen tegelijkertijd weer gegeven en de producten worden
hiernaar gerangschikt.
• Categorie: Als u een categorie als Anchor Categorie heeft ingesteld, worden de
subcategorieën weergegeven als gelaagde navigatie opties. Dit is bepaald in het Is Anchor
veld van de optie Categorieën beheren van het Catalogus menu. Het voorbeeld hierboven
laat zien dat het eerste filter Categorie is en het geeft twee opties weer: Shirts en schoenen. In
dit voorbeeld zijn shirts en schoenen de subcategorie van de categorie die in dit gelaagde
navigatie blik wordt weergegeven.
2.2.8 Gelaagde navigatie filters bepalen
De extra filters in de screenshots hierboven zijn Fabrikant en Type Schoenen. Dit zijn product
attributen die als filter zijn geselecteerd. Dit is bepaald in het veld Gebruik in gelaagde navigatie van
de optie Attributen in het Catalogus menu.
Er zijn twee types filterbare attributen:
• Filterbaar (met resultaat): Dit betekent dat links alleen verschijnen voor waarden waarvan het
aantal resultaten groter is dan nul.
• Filterbaat (zonder resultaat): Dit betekent dat links verschijnen voor alle waarden, of het
resultaat nu nul of meer is.
Om een attribuut als gelaagde navigatie filter te laten verschijnen, moet het veld Catalogus invoertype
voor winkeleigenaar ingevuld worden met Dropdown, Meerdere selecteren of Prijs. Dit controleert
het aantal mogelijke filter opties en houdt ze constant.
1